Alternativ träning för vuxna

Hej!

Hoppas ni alla mår bra och håller er friska. Vi saknar er!
För er som vill ha idéer på hur man kan träna under restriktionsperioden har vi lagt upp ett antal olika träningsprogram här: https://ikvm.se/program/

Vi provar också att framåt köra öppna löpträningar på måndagar och torsdagar klockan 19, samling utanför dojon. Det är mycket viktigt att vi undviker fysisk kontakt för att hålla restriktionerna vad gäller organiserad träning, därför är det 2 meters avstånd vid stillastående som gäller och 5-10 meter vid själva löpningen. Ombyte sker hemma.

Vi försöker bemanna med tränare men det kan hända att ni som samlas själva får organisera träningen. Då kan ni följa programmen som finns länkade ovan (eller själva komma överens om vad ni vill göra), se ”Exempel på veckoupplägg” för en idé. Förslagsvis kör vi sprintpass på måndagar och intervallpass på torsdagar.

Om restriktionerna blir förlängda kommer vi säkerligen att återkomma med ytterligare alternativ träning. Ta hand om er!

/Styrelsen genom Sebastian

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Fill out this field
Fill out this field
Ange en giltig e-postadress.

Meny